jewelsoffmorocco.reismee.nl

Zomaar een dag... op zijn Marokkaans!

Vandaag gewoon maar eens een dagje "dingen doen" op zijn Marokaans.

Ontbijten/lunchen kun je hier op de hoek van de straat of een lekker broodje met verse sap/smoothie halen bij de patisserie!
En er moet zo nu en dan ook een wasje worden gedaan...met de hand dus de tube wasmiddel uit Nederland komt hier goed van pas.
Een droogtrommel heb je hier niet echt nodig want in het zonnetje op het dakterras is alles in een mum van tijd droog.

Om me alvast voor te bereiden op de treinreis naar Rabat aankomende zondag, pak ik een taxi naar "Gare du Marrakesh"
Het blijft stevig onderhandelen hier met de taxichauffeurs maar gelukkig is er meestal wel een compromis.
Het mooie station ligt in het nieuwe stadsdeel in het Noorden , vlakbij het Theatre Royal.

Bij de informatiedesk wordt me prima uitgelegd wat te doen dus sluit ik me aan in de rij bij de kaartverkoop.
En dan is het wachten, wachten en wachten. Wat er precies aan de hand is wordt niet gecommuniceerd maar als ik na een half uur voor het loket sta blijkt het computersysteem plat te liggen, hmmm...geen kaartje nog dus!
Dat betekent zondag op tijd terugkomen en hopen dat alles weer werkt.
En anders wordt het ouderwets een voucher uitschrijven en cash betalen.

Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen want een enkeltje rabat eerste klas kost nog geen € 20 (voor 5 uur reizen)

Na een softijsje van de MacD loop ik richting de Place du 16 November in Gueliz op weg naar het moderne shoppingcenter Carre Eden.
Hier zit een grote Carrefour supermarche waar je bijna alles kan krijgen (Hollandse kaas, Heineken etc.)

Beladen met boodschappen pak ik de taxi terug naar de Kashba, Medina zuid



Reacties

Reacties

Jitty

hallo Petra,
wat leuk om zo op de hoogte te blijven van alles wat je in het verre Marokko allemaal doet.
Je beschrijft het mooi!!!
groetjes, Jitty

Petra De Jong

Hallo Jitty,
En ook leuk om te horen dat jij het leuk vindt.
Er is hier elke dag wel weer wat te beleven dus voorlopig nog voldoende inspiratie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!