jewelsoffmorocco.reismee.nl

Dagelijkse kost...

De tweede cursusweek is van start gegaan.
Gelukkig kon in overleg met docent het rooster worden aangepast en de lessen weer naar de ochtend worden verplaatst. S’middags nu weer voldoende vrije tijd om wat sightseeing of ander dingen te doen.
En er moet ook nog huiswerk worden gemaakt natuurlijk!

Vandaag ga ik me maar eens verdiepen in de producten die hier zoal in de supermarkt verkrijgbaar zijn want als je hier langer verblijft is het steeds weer naar een winkeltje in de soukh of restaurant moeten voor je eerste levensbehoeften niet echt handig.
Er zit een Carrefour spermarkt op een half uurtje lopen van de Riad dus duik ik daar maar eens de schappen in op zoek naar wat herkenbare, lekkere en bruikbare artikelen. Thee, cappuchino, hollandse kaas, vleeswaren en wat graanproducten en niet te vergeten water, een aantal onontbeerlijke zaken om o.a. het ontbijt wat te upgraden en de nodige vezels binnen te krijgen. Het is met allerlei andere merken en soorten even zoeken maar je kan hier prima je boodschappen halen.

Op de terugweg kom ik bij toeval langs een klein winkeltje in de muur van de Medina. Mijn oog valt op een aantal flessen die ergens ver achterin staan. Voorin staan alleen grote en voornamelijk lege kratten. Het blijkt een winkeltje te zijn waar ze wijn en lokaal bier verkopen. Ik ben blij met deze vondst, want alcohol is hier maar op beperkte plaatsen te verkrijgen dus koop ik voor 45 dirham(ruim € 4) een fles rode wijn en 2 verschillende flesjes Marokkaans bier. Binnenkort maar eens even testen!

Terug in de Riad ontvang ik van Corina een berichtje of ik met haar en Liana Sushi kom eten in een aanbevolen sushi restaurant aan de andere kant van de medina.
Maar ik besluit lekker thuis te blijven vanavond…sushi is ook niet echt mijn ding.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!