jewelsoffmorocco.reismee.nl

Marokko ...naar het WK in Rusland!

Om 13.30 uur verlaat ik de Riad in de Medina.
Ghali, de eigenaar van de Riad heeft aangeboden om me naar mijn nieuwe verblijf te brengen.
Dus samen met zijn 3 kinderen en een auto vol bagage gaan we op zoek naar mijn appartement in Agdal in de Village Nouvelle. Dat is toch een lief aanbod en ook de kinderen zien het als een gezellig uitstapje alhoewel de jongste tot ongenoegen van zijn vader het liefst bij ons voorin wil zitten.
Hij voelt zich wat ongemakkelijk door het gedrag van zijn zoontje maar als ik hem vertel dat ik zelf ook drie kinderen heb en hoe herkenbaar dit voor mij is ontspant ie enigszins. Als we bij het appartement aankomen helpt zijn oudste zoon me weer met mijn bagage en nemen we na drie weken afscheid van elkaar.

Wat een heerlijke verademing om weer een ruimte voor mezelf te hebben met een lekker bed en bovendien een zonnig terras.
Als ik me heb geĂŻnstalleerd ga ik daar eerst eens even lekker van genieten.

Eind van de middag stuur ik Monsef een bericht om te kijken of we nog wat gaan drinken dit weekend en of hij vanavond kan...”Non" krijg ik als antwoord want Marokko speelt vanavond tegen de Ivoorkust.
O ja, niet aan gedacht natuurlijk als niet bepaald echte voetballiefhebber.
Ik plaag hem door te vragen of voetbal belangrijker is dan een date met mij...gelukkig krijg ik daarop ook een nee (haha)
Als ik even later de deur uitga om wat eten te halen zit de stemming er in de restaurants al flink in.
Overal wordt er gekeken, geJuigd en gezongen en als het fluitsignaal valt en de winst een feit is staat werkelijke de hele straat nou ja wijk hier op zijn kop. Maar ja wat wil je als je na 20 jaar weer naar het WK mag. En ook al zouden ze er na de eerste ronde al uit liggen dat zal de pret niet drukken zeggen ze.
Maar nu gaan ze vooral allemaal uit hun dak en wordt het dus een onrustige nacht in de wijk.
Om 02.00 uur krijg ik een berichtje...nog wat drinken?
Pff...nou morgen dan maar!
Ik probeer nog wat te slapen en het zingen op de straat gaat gewoon de hele nacht door........
Wat een feest...

Marokko naar het WK in Rusland!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!