jewelsoffmorocco.reismee.nl

Tramway Rabat - Sale...snel en goedkoop!

Vandaag begin ik aan mijn laatste schoolweek.
Mijn dagelijkse wandeling van een half uur via de Medina naar school ruil ik om voor een korte wandeling naar Avenue de France waar de dichtst bijzijnde tramhalte is die me in nog geen 10 minuten en 4 haltes later afzet bij Bab Rouah vlakbij school.

Het is een prima vervoersmiddel hier in Rabat, de moderne tram die middels 2 lijnen Rabat aan de zuidoever van de Qued Bou Regreg met Sale, aan de overkant, verbind.
Goedkoop ook overigens want tot 22.00 uur koop je een kaartje voor 6 (€ 0,55) Dirham waarmee je 1 uur kunt reizen en dus gemakkelijk mee naar de andere kant van de stad komt. En veel langer dan 10 minuten hoef je niet te wachten tot een volgende tram.
Het systeem is simpel en lijkt op ons Nederlandse OV . Je koopt een kaartje aan het loket of via de automaat en stempelt deze af in de tram. Wel doen! Want op bijna elke rit is er controle......

En anders is er altijd nog het alternatief van een petit taxi die je voor 10-30 Dirham door de stad heen loodst.

Reacties

Reacties

Tineke

Hoi Petra,

Dus je laatste week van de france les ,leuk dat een beetje?
Groet Tineke.

Cor van Heerde

Erika Terpstra scheidt er mee uit met haar reisprogramma , jij lijkt een perfecte opvolgster .
Je begint in Marokko en eindigd in Joure?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!