jewelsoffmorocco.reismee.nl

Op huizenjacht in Rabat...

Dat je in Rabat prima met airbnb terecht kan blijkt wel uit het comfortabele appartement wat ik heb gevonden. Maar voor de langere termijn wil ik ook eens om me heen gaan kijken wat er nog meer mogelijk is in de verhuur van huizen en appartementen dus ga ik een paar dagen eerder eerst op zoek naar House plus een makelaarskantoor die ik via school krijg getipt.

Als ik om 15.00 bij het kantoor aankom is er niemand aanwezig en er staan ook geen openingstijden op de deur. De volgende dag probeer ik het opnieuw maar dan met een afspraak om 17.00 uur...helaas weer niemand aanwezig. Ok nog een keer proberen dan maar.... de volgende dag om 14.00 uur maar weer... niemand daar! Ok ik geef het op en ga terug naar school om te kijken of ze alternatieven hebben.
Gelukkig! Net buiten Agdal zit Immoservice dus pak ik een taxi naar het adres van het kantoor.
Ik wordt hartelijk ontvangen door Adil Rahmoune de algemeen directeur en ik leg hem in mijn beste Frans uit dat ik op zoek ben naar een appartement als het kan al vanaf zaterdag omdat ik tot die tijd nog iets heb.

Er wordt wat gebeld en overlegd en even later krijg ik te horen dat ze wel wat hebben en als ik 20 minuten geduld heb dan laten ze me de appartementen even zien. Ok nog maar een kop (veel te sterke) koffie dan! Een klein half uur later zit ik met 2 collega’s in de auto en gaan we op weg naar het eerste appartement.
Het ligt op de begane grond, is ruim en Marokkaans-luxe ingericht maar vrij donker en geen terras en bovendien duurder dan waar ik nu zit. Dus volgende dan maar...tussendoor heeft een van de twee nog even een afspraak bij een ander appartement dus wacht ik met zijn collega in de auto... dan komen we bij een studio, die volledig op zijn kop staat omdat de schilder erin bezig is.
Maar verzekert hij mij: vrijdagavond is alles klaar en showt me trots de foto’s van roze muren en bloemetjesmeubilair. De prijs is gelijk aan het appartement waar ik nu in zit...ik twijfel maar wil het toch een kans geven dus spreken we af als ie vrijdag klaar is dat ik dan nog even kom kijken en dan beslis.

Ze bieden me vervolgens aan om me weer bij mijn appartement af te zetten...maar ze moeten eerst nog even naar een afspraak....of ik dat een probleem vind? Nou ik heb de tijd! dus rij ik met ze mee naar de andere kant van Rabat waar we vervolgens stoppen bij een grote villa in een wijk vol bewaking. Er zitten een aantal ambassades blijkt en ze hebben een afspraak met een stel dat de villa komt bekijken.
Ondertussen word ik ook even rondgeleid...pff € 2000 per maand en dan moet je het nog inrichten.
Ook is het huis nog lang niet afgewerkt (weet niet of dat nog gaat gebeuren)
Nou ik hoop dat deze mensen ergens doorheen kunnen kijken.
De collega verontschuldigt zich even en trekt zich terug in een hoek van de woonkamer voor het gebed. Ik loop met de ander de tuin nog even in om die ook te bekijken. Ach zegt ie(bloedserieus), een beetje water is het zo weer groen. Ik probeer mijn lach in te houden...
Na een tijdje zijn we klaar en rijden we weer terug naar Agdal.
In de auto stellen ze voor dat ik wel bij hun kan komen werken...mijn kans om eens te informeren of dat überhaupt mogelijk zou zijn. Hmm misschien als je met me trouwt zegt de een....hahha...of misschien op een contract. Ze zetten me keurig af bij mijn appartement en bedanken me voor de gezellige middag... jullie ook mannen.. s’avonds zoek ik eerst contact met mijn huidige verhuurder om te kijken of ik ook nog kan verlengen...ja hoor geen probleem zegt Najib! Dus dat doe ik......
Wat een middag!

Reacties

Reacties

Jannie

Jeetje Petra. Je moet wel geduld hebben he!
Waarom ga je niet meer naar het zuiden? Het wordt in het Noorden binnenkort ook wat natter en koeler. Wij vandaag naar het Zuiden. Groetjes JJ

Petra

Hey Jannie,

Ja geduld is een schone zaak... hier helemaal?
Ben tot december in het Noorden en ga dan eerst weer terug naar Marrakech voor kerst en oud/nieuw.
Maar daarna staat het zuiden op de planning Agadir ⬇️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!