jewelsoffmorocco.reismee.nl

Supratour... de Marrakech à Agadir

Een avontuurtje met een ingeslikte bankpas door een pinautomaat(op een zaterdag) heeft me 2 dagen langer in Marrakech doen blijven...in de regen nog wel!
Maar goed de pas heb ik (de maandag erop) gelukkig weer terug gekregen na enig zoeken bij de bank.
Helaas niet meer bruikbaar door vermoedelijk een beschadiging maar hij is in ieder geval niet in andere handen gevallen.

De regenachtige zondag heb ik dus maar besteed aan een bezoekje aan het Musee de Marrakech, een 19e eeuwse Moorse Dar Menebhi-paleis waar een van de belangrijkste bestuurders van de stad heeft gewoond.
Het toont enige eigentijdse en oude oosterse kunst maar ook oude munten, sieraden, manuscripten en aardewerk. Ik vond vooral het gebouw zelf erg indrukwekkend en een mooie en passende omgeving voor de tentoonstelling. Het lukte me niet helemaal om droog thuis te komen... ook al vind je een aardige Marrokkaan die je meeneemt onder zijn paraplu om de weg terug naar je riad te vinden. Bij flinke regen veranderen de steegjes in de Medina in kleine stromende riviertjes en je moet van links naar rechts springen om de grootste plassen te ontwijken. Daarbij loopt iedereen met een paraplu heen en weer te zwaaien waardoor je ook nog moet oppassen om niet een paraplu(punt) in je gezicht te krijgen. Maar, hoe dan ook, ik werd keurig tot aan de deur van mijn Riad gebracht. Merci beaucoup monsieur!

Blij dus om vandaag dan toch eindelijk richting Agadir te kunnen vertrekken...dus gauw koffers pakkers en op zoek naar een petit-taxi die me naar het station kan brengen. Die kon ik natuurlijk dik (lees het dubbele) betalen want de prijzen zijn ineens een stuk hoger als het regent en je met volle bepakking aan hun deur aanklopt. Dan ga je echt niet lopen...en dat weten ze!

Op het station van Supratours aangekomen koop ik een kaartje voor 110 dirham (€ 10) voor een enkele reis Agadir (3 1/2 uur) en heb ik nog bijna 2 uur voordat de bus vertrekt dus tijd om rustig te ontbijten/lunchen en kennis te maken met mijn medereizigers die ook zitten te wachten.
Supratours is een busmaatschappij en verlengstuk van de Marokkaanse NS, de ONCF. Zij verzorgen de bustrajecten waar de treinen stoppen maar vervangen ook de treinen als deze uitvallen. Prima systeem met comfortabele touringcars. Achteraf blijk ik nog wel ook tickets voor mijn ruimbagage te moeten kopen dus komt er nog 3 x 5 dirham bij maar ok, dat valt ook nog wel mee! Onderweg stoppen we nog een 20 minuten voor een lunch/rook/toilet pauze en om 16.30 uur sta ik op de Gare Routiere in Agadir.
Nog een petit taxi naar het hotel en dan heerlijk languit......na een Supratour a Agadir!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!