jewelsoffmorocco.reismee.nl

Au revoir Agadir....

Een laatste dag in het zonovergoten Agadir!
Gisteren al een heerlijke dag aan het strand gelegen (surfers spotten) met een heerlijke lunch in de strandtent “Les Blancs”
Tot nu mijn meest favoriete plek tussen Agadir Beach en de Agadir Marina met een prachtig uitzicht over de hele lengte van het strand en de boulevard.
Vandaag nog een dagje aan het zwembad (met WifI) dus nog wat computerwerk!
Het ***sterrenhotel Adrar waar ik deze week verbleef is een van de oudere hotels in Agadir en aan het onderhoud van het gebouw is dat op menige plekken dan ook te zien. Maar het ligt op een prima locatie met een mooi zwembad in een zonnige tuin. De kamers zijn licht, ruim en schoon en het personeel is bijzonder vriendelijk.
En ook op de prijs (een hele week voor € 180 inclusief ontbijt) valt weinig op af te dingen.
Maar er zijn ook prachtige *****hotels all inclusieve voor wie dit wil.
Toch is het erg rustig momenteel zelfs voor het laagseizoen en alleen in het weekend komt de strandboulevard met talloze restaurants, nachtclubs, winkeltjes en allerlei vermaak echt tot leven.
S’avonds loop ik nog voor een laatste wandeling naar de boulevard naar de in kerstsfeer omgetoverde restaurants. Het wordt met de feestdagen hopelijk een stuk drukker voor ze...
Op Marokkaanse wijze neem ik afscheid... met thee en
een roos, bij het verlaten van het restaurant is dat hier nog een charmante gewoonte!

Au revoir Agadir!