jewelsoffmorocco.reismee.nl

Back to Marrakech...

Gisteren met de CTM bus teruggekomen in Marrakech. CTM is een collega/concurrent van Supratours en heeft ook een vrij uitgebreid netwerk in Marokko.
Ik was op tijd op het station en deze bus vertrok 45 minuten eerder dan die van Supratours en ook leuk om eens te kijken hoe een andere busonderneming bevalt. Dus kaartje gekocht aan het CTM loket en ook hier moet je weer naar een ander loket om kaartjes voor je bagage te kopen! De reis verloopt net als de heenreis zeer voorspoedig. Na 1,5 uur stoppen we voor 20 minuten bij een benzinepomp met restaurant dus koop ik daar voor de lunch een broodje gerookte kalkoen. Van de kalkoen heb ik weinig geproefd want die ging vooral naar de hond die gezellig naast me kwam liggen op het terras. Nou ja vegetarisch broodje met sla en tomaat dan maar.

Rond drie uur sta ik op de Gare de CTM en nadat ik mijn bagage heb afgehaald(dat doen ze hier net even anders) pak ik een petit taxi naar het Chems hotel in de Medina waar ik voor 1 nacht blijf.
Dit keer niet voor een Riad gekozen want de ervaring van de vorige keer was dat deze mooie Marokkaanse huizen niet alleen in de zomer maar ook in de winter erg koel zijn van binnen. Niet te zeggen koud en als er geen verwarming is, wat vaak het geval is, is dat echt koud s’nachts. In het hotel hebben ze gelukkig airconditioning met een warme stand....heerlijk!
Het is een mooi ****hotel dichtbij de bekende Koutoubia moskee, typisch Marokkaans en ook al wat ouder maar met keurige kamers en een mooi zwembad in een prachtige tuin. In het restaurant zijn katten ook gewoon welkom dus s’avonds heb ik er weer gezellig eentje naast me zitten die graag van mijn Beef-Tajine mee eet. S’ochtends wordt ik wakker van luid fluitende vogels in de tuin en dat zijn er veel!

De volgende dag is het weer verhuizen, dit keer in een appartement in Gueliz, een nieuwe wijk van Marrakech. Ook wel weer heerlijk wat meer ruimte en vooral meer privacy. En de gelegenheid om te shoppen bij de Carrefour, Zara, H&M etc. Hier zijn de winkels en restaurants ook gezellig in kerstsfeer en hoor ik kerstmuziek op de achtergrond...

Merry Christmas everyone and a happy, happy new year!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!