jewelsoffmorocco.reismee.nl

Final destination...


Vandaag vroeg uit de veren...want er moet nog het een en ander gepakt en gedaan worden... de bus naar Marrakech vertrekt om 11.30 uur en die wacht niet. Ik heb mijn kaartje eergisteren alvast gekocht dus een plekje veilig gesteld.
Het weer is prima vandaag, zonnig en niet teveel wind dus ontbijt ik, wat vroeger dan gewoonlijk, gewoon lekker op het terras.
Voor het ontbijt maak ik meestal op mijn kamer een kopje “gewone” of “Engelse" thee en dan een Nos Nos (half koffie/half melk) of cappuccino bij het ontbijt maar... vandaag begint de dag zonder stroom dus geen thee... en geen warme douche.
Nou ja gelukkig heb ik gisteravond uitgebreid gedoucht en haren gewassen dus jammer maar helaas.
Meestal is het maar van korte duur.
Als ik beneden bij de receptie kom en vertel dat er geen stroom is en of ik dan straks wel met de pin kan afrekenen wordt er verbaasd gekeken...gelukkig blijkt er beneden wel stroom te zijn en zit het probleem enkel in een schakelaar in de meterkast.
Dus rustig ontbijten en om 10.30 sta ik met al mijn bagage beneden om af te rekenen.
Maar dan doet de pas het niet, dus nog een keer proberen....andere pas dan maar...ook niet.
Pff, maar een minuutje (marokkaans minuutje) lopen naar de bank om geld te pinnen dus snel die kant op... maar ook daar na herhaaldelijke pogingen...rien!
De bankmedewerker laat me aan de achterkant van de pinautomaat zien dat er geen geldige transacties zijn geweest om me gerust te stellen. Andere bank zit een paar honderd meter verder... dus ik spring gauw bij een koets in als de man op de bok zegt dat hij mij wel mee wil nemen. De Marokkaanse vrouw naast me stelt me gerust dat er wel twee banken zijn verderop. Maar ook hier weigeren alle passen op eentje na...he he gelukkig.
Maar dan moet ik als een haas terug naar het hotel dus hou ik een taxi aan die me terugbrengt. Ik vraag de chauffeur of hij even wil wachten zodat ik kan betalen en mijn bagage kan ophalen...11.05 uur zit ik weer in de taxi. Op het busstation aangekomen heb ik nog net tijd om kaartjes voor mijn bagage te kopen en de koffers te labelen voordat ze het bagageluik in verdwijnen...maar ik zit en de bus vertrekt..op tijd! En ik ben gelijk opgewarmd...pff! Tijdens de reis maar even bijkomen.

Om 14.45 uur sta ik op het station in Marrakech, het was een prima reis al had ik bijna nog de bus gemist na de tussenstop die er wordt gemaakt. Gelukkig was daar iemand die net op tijd vroeg of ik niet met de bus mee hoefde...ik was door alle commotie waarschijnlijk toch even de kluts kwijt, haha!
Maar hoe dan ook inmiddels zit ik veilig en wel in de Riad in Marrakesh en heb ik eind van de middag maar even een terrasje gepakt in de Medina. Op het dak bij "Terracce des Epices”. Een heerlijke plek die je zeker even moet bezoeken als je in Marrakesh bent.
Met een wijntje en een "Couscous Vegetarian" ben je je zorgen dan zo weer vergeten en bovendien, het is vrijdag...couscousdag in Marokko!

Hiermee is de laatste bestemming in Marokko bereikt, althans voor deze reis!
Ik zal de laatste twee dagen toch echt afscheid moeten nemen...en dat zal niet gemakkelijk worden vrees ik!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!