jewelsoffmorocco.reismee.nl

Hello, Goodbye Marrakesh ...

De koffers zijn al ingecheckt en de douane ben ik voorbij... altijd weer spannend!
Blijf ik binnen de kilo’s. Op de heenweg moest ik flink bijbetalen maar inmiddels is er het een en ander verbruikt en weer aangeschaft dus ra,ra,ra...een weegschaal heb ik hier niet kunnen vinden in de Riad waar ik de twee laatste verblijf.
Voor de zekerheid boek ik nog 5 kg bij en dan maar hopen dat het goed gaat....pfff, gelukkig alles mag mee het ruim in.
De handbagage? geen idee, wordt niet gewogen dus nog even duimen! Nu koffie en wat eten en wachten tot boarding.

De laatste twee dagen gingen snel, het weer was bewolkt met gelukkig ook wat zon dus mijn laatste tour door de stad gemaakt en dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen.
Het valt niet mee maar het is ook weer een mooi vooruitzicht om iedereen in Nederland terug te zien ook al zal het best wennen zijn om weer in het Nederlandse ritme te komen. En dan nog het weer natuurlijk....

Nog op zoek naar “dejeuner de Marrakech” voor een lunch op het heerlijke dakterras en een laatste roep van een jongen die 1000 kamelen voor je “kont” biedt. Wat zal het straks saai zijn op straat waar iedereen gewoon zijn ding aan het doen is zonder echt naar elkaar om te kijken, haha maar ook wel weer rustig. Je voelt je hier net zo’n BN’er met al het groeten, vragen en meelopen van de mensen om je heen.

Maar ik vertrek, al is het met een traan, ook met een lach op mijn gezicht want ik heb een fantastische tijd achter de rug.
Veel kennis en ervaring opgedaan van dit mooie land en bovendien neem ik hele mooie herinneringen mee die niemand me meer afpakt...dankjewel Marokko voor je gastvrijheid en je gevoel van veiligheid.
Ook al was het best afwachten hoe het allemaal zou gaan. Toen een Marokkaanse Nederlander me hier vroeg wat ik in Marokko ging doen en ik hem vertelde dat ik alleen het land doortrok zei hij... zo dat is dapper!
Ik vroeg hem of hij dacht dat het risicovol was... ach nee zei hij als je weet wat je doet en weet wat je niet moet doen.
En dat is inderdaad waar het hele avontuur hier om draait..
Waar pas ik me aan en waar kan ik gewoon doen wat ik altijd doe.
Het is nog steeds niet eenvoudig maar ik ben aardig op weg...

Goodbye Marrakesh...goodbye Marokko!

Het is tijd om naar de gate te gaan..
om te boarden...op weg naar Amsterdam!



Reacties

Reacties

Jannie

Oh je zal heimwee krijgen. Heb ik ook altijd een tijdje. Ook al ben je heel blij dat je de familie weer gaat zien. Doe allemaal de groetjes . JJ

Renie

Petra welkom in Holland. Gezellige avond met Alexanne. Gr Aad en Renie

Sophie

Goede reis terug Petra.
En welkom weer in frisse Nederland.
Lieve groet Sophie.

gerda

Dag Petra je bent weer thuis ,vast al een dikke trui aangetrokken.
Ik heb genoten van je mooie verhalen.
Groet,Gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!