jewelsoffmorocco.reismee.nl

Marrakesh...als ik daar ben!

Vandaag stap ik uit het vliegtuig...
En duik ik weer de bruisende levendigheid van deze stad in tijdens de drukke avondspits.
In plaats van de taxi pak ik dit keer de bus naar Djeema El Fna plein.
In plaats van de hoofdprijs te betalen die de Grand-taxichauffeurs je altijd proberen te vragen (150 Dirham) betaal ik 30 Dirham voor een buskaartje naar het centrum en nog 30 Dirham voor een petit-taxi naar het appartement.
Marokkanen reageren dan weliswaar verbaasd en vragen verontwaardigd waarom je niet gewoon met de taxi gaat...hmm Nederlandse zuinigheid zeg ik dan. Waarom duur doen als het goedkoper kan...met een knipoog!

De zon schijnt en met alle geuren, geluiden, beelden, een koude Heineken en mijn grote liefde dichtbij worden al mijn zintuigen gelijk weer geprikkeld en voel ik me meteen weer thuis.
Geboren en getogen Nederlander(cq. Fries) maar bijzonder gefascineerd door het exotische, veelzijdige en gastvrije Marokko.
Waarom? Dat is niet gemakkelijk te omschrijven maar dat er een enorme verbinding is met dit cultureelrijke land en de warmte van de mensen dat voelde ik meteen..
Als ik er ben verwonder ik me steeds weer wat er schuil gaat achter de zichtbare wereld van de Marokkanen maar het creëert vooral steeds meer begrip voor wie ze zijn en wat het betekent om een geboren en getogen Marokkaan te zijn.

Dus vervolg ik mijn ontdekkingstocht op zoek naar de ongekende mogelijkheden/beperkingen die Marokko met zich meebrengt.
Reizen jullie weer gezellig mee?

Reacties

Reacties

Sophie

Hai Petra.
Zit jij nu daar alweer?
Nu veel plezier.
Gr Sophie

Petra De Jong

Haha, ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan!
Twee weken verder op onderzoek uit.......

Groetjes,
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!