jewelsoffmorocco.reismee.nl

Le Jardin Zoologique de Rabat


Van de woestijn, de savanne, de meren, het Atlasgebergte tot het tropische regenwoud....zoals je nog nooit hebt gezien!
Een hele belofte voor de “Jardin Zoologique de Rabat” een dierentuin net buiten het centrum van de hoofdstad.

Ik twijfel al een tijdje of ik er wel of niet naar toe zal gaan vooral omdat ik eigenlijk niet weet of het wel echt de moeite waard is.
Slechts een iemand die me kan vertellen dat het een mooie dierentuin is die niet alleen maar vele vogelsoorten kent...dus neem ik vandaag de som op de proef en ga ik op zoek hoe ik er naar toe kan reizen.

Er schijnt een busverbinding te zijn dus probeer ik dat eerst en stap op de tram naar het dichtstbijzijnde tramstation bij de Gare Routienere, het busstation. Daar kan ik na een kleine wandeling door het groen het busstation in de verte al zien liggen.
Het is zoals meestal een chaos op het station. Ik probeer een loket te vinden voor informatie en een kaartje maar er wordt me al snel duidelijk gemaakt dat ik gewoon beter een taxi kan pakken, groot of klein, kan allebei.
De kleine taxi vraagt 30 dirham voor de rit maar de man die me heeft geïnformeerd zegt dat het met de grote taxi maar 10 dirham kost... nou dat laat een Nederlander zich geen twee keer zeggen dus op zoek naar de Grand taxi’s.
Ik krijg inmiddels bijval van een Italiaan die in Marokko werkt en die weet waar de Taxi’s staan opgesteld.
Al pratend loopt hij gezellig met me mee tot aan een grote Mercedes waar nog een plaatsje vrij is.
Vijf dirham hoor zegt ie....is genoeg. Ik kijk hem wat onmogelijk aan maar hij zegt de prijs nog een keer en neemt dan lachend afscheid.
Ik pas nog net op de achterbank bij drie Marokkaanse dames en bij de chauffeur zitten nog twee mannen voorin....krap maar ok, niet zeuren voor 50 cent!
Tien minuten later mag ik uitstappen bij een groot sportstadion en is het nog een klein stukje lopen naar de ingang van het park.

Bij de kassa koop ik een kaartje voor 50 dirham(nog geen €5) en met een plattegrond begin ik aan de route door het park.
Allereerst wordt ik overdonderd door al het groen, de bloeiende mimosa, reusachtige bamboe, bananenplanten en palmbomen.
Kan me niet herinneren ooit in zo’n groene dierentuin te zijn geweest.
Ook een prima jaargetijde dus om dit te doen vooral met de vele jonge dieren die er nu zijn.
Het weer is na een dikke dag weer heerlijk dus lekker om overal en nergens even neer te strijken en rustig van alle dieren te genieten.
Een prachtige dierentuin waar de flora bijna nog indrukwekkender is dan de fauna maar toch zo’n 130 diersoorten huisvest in een schone en natuurlijke omgeving. Hier kun je echt voor weinig geld een heerlijk dagje uit.
Leeuwen, giraffes, neushoorns, olifanten, apen en vele vogelsoorten maar ook geiten, schapen, kippen en paarden.
De foto’s laten waarschijnlijk een mooier beeld zien.....
Wel opvallend dat je in het park naast allerlei versnaperingen geen koffie of thee kunt krijgen.
Daarvoor moet je naar het restaurant vlak voor de ingang.

Zo’n 6 uur later pak ik een grand taxi terug.... 10 dirham maar daarvoor zit ik dan ook ruim in een luxe busje die me aan de rand van de Medina weer afzet! Na een lekker tajine op het dakterras bij Dar Naji sluit ik deze dag heerlijk af.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!