jewelsoffmorocco.reismee.nl

Hamam...relaxtime

Een prima manier om alweer mijn laatste dag in Marrakech te besteden.
Een uitgebreid bad en nagenieten op een zonnig terras.


De Arabische badhuiscultuur in Marokko...een must voor wie van warmte en ontspanning houdt.

Maar een behandeling in Ă©Ă©n van deze traditionele bad- en massagehuizen is ook van een stevige aard.

Het inzepen met de blacksoap is een aangename voorbehandeling, de stevige peeling met de Kessa handschoen doet vooral grondig zijn werk en alle dode huidcellen verwijdert.

Je kunt de behandeling uitbreiden met een massage, gezichtsbehandeling, manicure ,

pedicure, etc.

Bij Les Bains de l’Alhambra neem ik vandaag de som opde proef. Aicha neemt me flink onderhanden waarna ik heerlijk in een stoel met een kopje thee en een voetmassage in de relax-stand wordt gezet.

Je huid weer als nieuw in minder dan een uur...heerlijk!


Ze zijn er te kust en te keur in Marrakech van eenvoudig tot super de luxe. Van een uur tot meerdere uren. Reserveren is wel aan te bevelen.

Ik raad het van harte aan voor wie een stevige scrub/massage niet uit de weg gaat.


Als toegift ga ik op zoek naar een mooi terras.

Ik pak hiervoor de bus naar Gueliz.

Voor ik vertrek ga ik nog even langs het appartement voor wat spullen en ontmoet ik Paula uit Barcelona. Ze verblijft in het appartement naast me en we hebben een gezellig praatje over onze gedeelde liefde voor Marokko. Ze is tolk/vertaler en we wisselen de nodige weetjes en adressen uit.


In Gueliz zit een nieuwe vestiging van een Zeitoun Cafe.

Een moderne versie van het Cafe aan het grote plein en die in de Kasbah.

Binnen worden ook alcoholische dranken geschonken.

Helaas geen zonnetje hier op het terras dus zoek ik een plekje aan de overkant bij L’escapade.

Ze hebben een uitstekende kaart en terrasverwarming...hier kun je uren blijven zitten terwijl het verkeer op de Avenue Mohammed V aan je voorbij rijdt.

De geitenkaassalade blijkt een uitstekende keus, een combinatie van warm en koud met gemengde sla, walnoten en honing...een verantwoorde afsluiter voor een relaxte laatste dag.


A prochaine Marrakech...tot gauw!





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!