jewelsoffmorocco.reismee.nl

Happy new year...in Marokko.

Oudejaarsdag, ik ben onderweg met de bus van Marrakech naar Essaouira.

Gisteren eind van de middag aangekomen in de rode stad en een nachtje geslapen in Hotel Amani.

Lekker dichtbij het Centraal Station en het vertrekpunt van Supratours, de busmaatschappij die me vandaag naar Essaouira brengt.

Het is volle bak...ik ben niet de enige die het nieuwe jaar gaat inluiden in deze geliefde kustplaats zo te zien.

Een plaatsje helemaal achterin de bus maar het is een comfortabele rit met WiFi onderweg. In zo’n drie uur brengt deze verbinding me op de plaats van bestemming inclusief een pauze/stop van een klein half uur. De route is inmiddels vertrouwd net als de geiten in de boom die we onderweg passeren. Een ticket kost € 8 en € 0,50 extra voor de bagage die in het ruim van de bus meegaat.

Ik verblijf dit keer aan de rand van de Medina, dichtbij het strand, de winkels en restaurants in hotel riad mechouar plaza.

Vanaf het balkon heb ik uitzicht op het plantsoen met palmbomen en het podium voor de optredens. 1e rang...helemaal prima dus.

De kruier die mijn bagage in zijn wagen vervoerd vertelt onderweg naar het hotel wat er allemaal op de planning staat voor de komende dagen.

Als ik geïnstalleerd ben zoek ik eerst het strand op om te genieten van de zonsondergang.

Met het binnenrollen van de oceaangolven raakt mijn hoofd langzaam leeg en daalt er een rust neer...bijzonder hoe het water en de omgeving een direct positief effect hebben op je gemoed. Misschien vanavond met een fles wijn op de stretcher wachten tot de klok twaalf uur slaat. In alle rust zonder vuurwerk, zonder tv, zonder oliebollen.

Maar er is ook een party bij Cafe/restaurant Taros, de moeite waard om alvast even een kijkje te nemen en een biertje te pakken op één van de dakterrassen. De zonsondergang is er prachtig en de voorbereidingen voor de party zijn in volle gang.

Als ik terugkom in het hotel is er een soort Disneyparade voor de kids bezig. Ik kijk vanaf mijn balkon naar het kleine groepje mensen dat zich heeft verzameld.

Niet lang, want het is tijd om te gaan eten...en zo gebeurd het je dat je na een lekkere spaghetti met garnalen en een crêpe de pommes even op bed gaat liggen om bij te komen...om pas weer in het nieuwe jaar wakker te worden.

Welkom in 2020...welkom in Marokko(Essaouira)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!