jewelsoffmorocco.reismee.nl

Terug naar Marrakech...

Het zit er weer op in Essaouira en ook hier neem ik afscheid met de nodige weemoed.

Het heeft qua plaats eigenlijk alles wat mijn hartje begeert.

Zon, oceaan, strand, wind, haven, een levendige medina en een een relaxte levensstijl in een authentieke en excentrieke omgeving met voldoende vermaak.

Overzichtelijk, prima verblijfsmogelijkheden en goed bereikbaar.


Maar vandaag stap ik weer in de bus terug naar Marrakekech, zo’n beetje de tegenpool van Essaouira en met een heel andere allure.

De bus zit weer vol en mijn medepassagier naast mij is een aantrekkelijke Spanjaard uit Barcelona...hij spreekt redelijk goed Engels...niks te klagen dus(hhh)


Als we rond 17.30 uur tijdens de spits Marrakech binnenrijden is de chaos gelijk weer compleet.

Ik ben blij als ik een taxi kan pakken naar de Kasba in het zuidelijke gedeelte van de Medina.

Voor Marrakech een rustig gedeelte vooral als de meeste toeristen overdag er weer weg zijn. Ik kan me daar ontspannen installeren in het vertrouwde appartement en plannen gaan maken voor de komende dagen in deze bruisende stad.




Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!