jewelsoffmorocco.reismee.nl

Thuis...

Januari is de koudste maand in Marrakech, een flink stuk kouder vanaf de namiddag tot het eind van de ochtend zo’n 5 graden en er is op veel plekken geen verwarming, iets wat je je dient te realiseren als je in dit jaargetijde komt...maar zolang het zonnetje er is, is de temperatuur overdag heerlijk rond de 20 graden.

Voor de nacht dus een lekkere warme pyama mee en gelukkig is er dit keer een elektrische kachel om het appartement aangenaam warm te houden.

Tenminste één kamer die nu tot slaap- en leefruimte is verbouwd(hhh)

Overdag doen lagen kleding het goed. Steeds weer iets kunnen uitrekken/aantrekken naarmate het warmer/kouder wordt.


Het plan is om vandaag een bezoekje aan de begraafplaats in de Mella(Joodse wijk) te brengen maar onderweg blijkt dat deze vandaag gesloten is wegens Sabbath dus andere dag dan maar.

Ik heb nog wat huiswerk te doen en beloofd om vanavond te gaan koken dus pak ik later in de middag de bus naar de nieuwe wijk Gueliz om bij de Carrefour eten en niet te vergeten, bier in te slaan.

Op de terugweg haal ik bij de drogist nog een paar zaken en scharrel lekker rond op de Place des Ferblantiers(blikslagers).

Het is relaxed shoppen hier en ik vindt nog een schaaltje ter aanvulling van mijn servies. Niet afdingen maar fixed price zegt de verkoper.

Gezien de vraagprijs klinkt dit redelijk.

Ik ga verder kijken naareen lamp maar het wordt alleen een huwelijksaanzoek en een Marokkaanse souvenir als kado die ik “moet” aannemen van de shopeigenaar, zoals hij me op het hart drukt. Merci beaucoup!


Terug van de boodschappen ga ik beginnen met koken.

Ik heb een goede wokpan mee uit Nederland genomen en een dunschiller, voor de rest zal ik me moeten redden wat er hier in de kast staat...en dat is niet veel maar genoeg om mee uit de voeten te kunnen.

Het wordt fusilli tricolore met kip, chamignons, knoflook en Hollandse Edammer kaas.

Bijna dagelijkse kost voor Nederlandse begrippen maar hier minder populair dan de Marokkaanse gerechten.

Maar gelukkig heb ik een kostganger die bijna alles lust ook al is het onbekend(hhh)

Onbekend maakt niet altijd onbemind...gelukkig.

Gezellig bij de kachel, tv en een biertje. Hij een Heineken ik een Marokkaanse Casablanca.


Het lijkt alsof het nooit anders is geweest...en het voelt als thuis!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!