jewelsoffmorocco.reismee.nl

Tour de Kadijsha…

Een tweede onrustige nacht…warm en draaiend in bed en als ik wakker wordt en naar buiten kijk ziet de lucht er vooralsnog bewolkt uit. Het past bij hoe ik me voel vandaag want naast weer heerlijk samen te zijn is er ook minder vrolijk nieuws.En in hoeverre dit onze toekomst kan gaan beïnvloeden wil ik eigenlijk nog niet over na denken…we zullen zien oftewel que sera, sera…nu eerst lekker genieten.
Met vanmiddag een gezellige afspraak met Kadijsha om op pad te gaan in de stad.

We beginnen in de Kasbah waar ze me de kapsalon laat zien waar ze haar eerste baantje als kapster had.We doen een poging om een jeugdvriendin van haar te bezoeken maar die blijkt niet thuis dus laten we een telefoonnummer achter bij het buurmeisje. Vervolgens pakken we een taxi richting Gueliz om te shoppen met een tussenstopbij het Centre Artisanal waar een vriendin van haar een kleding en naaiatelier heeft.Ze maakt en verkoopt o.a. kaftans, tafelkleden en kussens. Helaas niet eentje die ik leuk vind voor het bruiloftsfeest van morgen.
We drinken er een glaasje verse jusd’orange en pakken daarna de tuktuk naar een grote drogisterij voor een paar crèmes en deo. Bij de Carrefour haal ik een Heineken sixpack en via nog een andere vriendin die een optiek zaak heeft gaan we gezellig borrelen op het dakterras van de Skybar van het Renaissance hotel. Bij de wijn een paar lekkere Marokkaanse bitterballen…gevuld met een ragout van vis. Genieten van het mooie uitzicht over de stad, het sfeervolle terras en chille muziek.

Een relaxte dag met veel lol en nieuwe kennismakingen…en dan naar huis en nagenieten op het dakterras, het waait lekker en daar is het heerlijk afkoelen onder het genot van de waterpijp en vertrouwd gezelschap.Gelukkig een koelere nacht in het vooruitzicht en dat komt goed uit want morgen is het vroeg dag…en een leuk feestje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!