jewelsoffmorocco.reismee.nl

Terre des Etoiles

Als ik wakker wordt zitten de eerste gasten al aan het ontbijt op het dakterras en hoor ik een vertrouwd Nederlands familieritueel aan de ontbijttafel. En ook de mannen van de Nederlandse filmploeg zijn al druk bezig.
Ik slaap nog twee nachten in de kleine maar knusse kamer op het dak en heb het ontbijt dus naast de deur. Net als ik mijn spullen wil pakken voor mijn dagtrip naar de Agafay woestijn komt Amely boven met de boodschap dat de vluchten vanuit Nederland, Duitsland en Engeland vanaf middernacht worden stopgezet vanwege wederom Corona.
Er is vanavond nog Ă©Ă©n terugvlucht!

Oeps, even schakelen dus en bedenken wat te doen. Er is mogelijk een alternatief via België/Brussel. Mijn vlucht staat gepland voor 06 november a.s. en van Transavia zelf heb ik vooralsnog geen bericht. Ik besluit het daarom even af te wachten en eerst te gaan genieten van een relaxed dagje in het Eco camp Terre des Etoiles.

Om 10.00 uur word ik opgehaald van de parking vlakbij de riad dus pak ik snel wat spullen in voor een dagje zwemmen/zonnen en relaxen in the “middle of nowhere”.
Het ligt op zo’ n 40 minuten rijden van Marrakech.Eenmaal van de weg brengt een slingerende desserttrack me naar het kamp & de Eco Lodge.Met Hamid als privé chauffeur dus gezellig op de voorstoel.
Hamid werkt voor het transportbedrijf van Astrid & Mohammed en moet tevens een aantal gasten ophalen uit het kamp. Hij komt uit de Todra, een streek met de bekende Todra kloof die ik op mijn eerste reis naar Marokko al eens heb bezocht. We hebben een leuk en interessant gesprek als hij me verteld dat hij gescheiden is en geen kinderen heeft. Dat een echtscheiding zonder kinderen niet heel moeilijk is maar wanneer er kinderen zijn dat dit een stuk lastiger wordt, alleen al om de te betalen kinderalimentatie.Voor dat ik het weet zijn we al bij het kamp aangekomen en laat ik me betoveren door het maanlandschap waar een behoorlijk groot tentenkamp is opgebouwd. Een oase van rust in de woestijn. Niet echt groen, alhoewel ze er voor eigen gebruik wel een tuin en mooie begroeiing hebben aangelegd. Op verschillende niveau’s staan diverse soorten tenten van privé tot groepsverblijven, mooi en comfortabel ingericht. En op allerlei plekken dierenverblijven met paarden, ezels, kamelen, kippen en geiten.Samen met de twee kleine zwembaden en heerlijk ligbedden een idyllische plek. Ik krijg eerst thee met koekjes geserveerd en tussen 13-15 uur is er onder de grote stoktent een uitgebreide lunch.In een andere tent is een prachtige foyer gemaakt inclusief WiFi.

Er zijn een aantal Nederlandse gasten die druk bezig zijn met het omboeken van hun vluchten. Ze hebben hier de afgelopen nacht geslapen…inclusief ontbijt, lunch en diner in een luxe tent voor € 250,00 voor 2 personen….en dit eenmaal te hebben gezien weet ik zeker dat ga ik een volgende vast ook een keerdoen!
Want onder de sterren en met brandende fakkels is deze plek nog magischer dan nu schat ik zo in.
Zij hebben contact gehad met Transavia waar ze bezig zijn terugvluchten naar Nederland te organiseren…of ik daar op mee kan/wil? Geen idee nog…eerst hier genieten vandeze fantastisch mooie plek…



Reacties

Reacties

Jannie

Heb de de nieuwste reisadviezen van en naar Marokko al gezien?

Renie

Wat een belevenis, is dat normaal daar of extra vanwege de film groep?
Heerlijk allemaal , zou voor mij moeilijk zijn, de kilo's vliegen er aan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!