jewelsoffmorocco.reismee.nl

Lalla Takerkoust…

Na echt een heerlijke lunch met een groenten tabouleh vooraf, een uitstekende beef tajine met verse bloemkool/wortel/courgette en een voortreffelijke tiramisu toe kan ik nog even relaxen totdat de “driver” me weer komt ophalen.Als verrassing zit ook de filmploeg in de auto. De crew kent elkaar van de filmacademie in Brussel en komt uitverschillende hoeken van Nederland.Samantha loopt net een paar weken stage en gelijk mee naar Marrakech dus die is enorm enthousiast.De drie jongens zijn helemaal vol van het filmen en een leuk stel.

We gaan met zijn allen richting Lalla Takerkoust, één van de grote stuwmeren in Marokko.Het is nog een flinke rit door het indrukwekkende landschap met zo nu en dan een kudde schapen…met een muziekje en een grote stofwolk achter ons rijden we over een lange en slingerende dirt track en verschijnt er op een gegeven moment een enorme stuwdam aan de horizon. We rijden om het meer heen en stoppen bij een kamp…Kalyptus -vernoemd naar de eucalyptusbomen in de omgeving- en de accommodaties zien er super deluxe uit en spiksplinternieuw uit.En hoe vervelend(hhh), de hele locatie moet gefilmd worden.

We worden met alle egards ontvangen en rondgeleid. Bediend met een blauwe cocktail en allerlei zoete lekkernijen en natuurlijk thee. Het uitzicht is hier werkelijk spectaculair. En de rust allesoverheersend. Vanuit een super deluxe tent met enorme bank vol kussens kijken we over het hele kamp heen met in de verte het meer.
We gaan daar eerst even chillen omdat er van alles aan batterijen moet worden opgeladen. Dan kan het filmen beginnen totdat de zon ondergaat.Daarna kunnen we ook blijven eten en laten de koks ons graag verrassen.

Bijna alle tenten gaan open, lichten en bubbelbaden gaan aan. Dit is echt het toppunt van glamping….wow wat een luxe!Elke tent is anders ingericht en naar de stijl van een stad of streek van Marokko. Van Marrakech, Fez, Dades, tot een Royal tent met een terras aan de achterkant met een schitterend uitzicht op de bergen -ook de badkamers zijn om in weg te dromen-Daartussen ligt de “Wadi” die nu droog staat maar die in het voorjaar het water uit de bergen richting het stuwmeer brengt.
Wat een plek….

Als alles is gefilmd is het eten klaar en gaan we naar het luxe en sfeervol ingerichte restaurant.Ook daar is het uitzicht prachtig en zien we een volle maan verschijnen.
Het eten is hoe kan het ook anders haute cuisine, ze hebben zes verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en desserts bereid.En met allemaal extra kleine bordjes wisselen we onze gerechten onderling uit. Met volle buiken, SD-kaarten en lege batterijen hebben we nog een uurtje rijden te gaan…in het donker langs de verlichtte stuwdam…terug naar Marrakech.

Niemand van ons had dit oftewel deze dag zoverwacht…

Jannie

Geweldige ervaring voor je.