jewelsoffmorocco.reismee.nl

Couscous vrijdag…

Bij het wakker worden vliegt er een vogeltje de kamer in en en weer uit…die komt me vast uit bed halen voor mijn eerste dag in de hoofdstad.De lange vitrages wapperen in het zonlicht en de geluiden die ik hoor komen van de straat. In de Medina is het leven al in volle gang.


Was het eerder nog bewolkt, breekt nu het zonnetje weer door. De temperatuur en de zachte zeewind zijn hier heerlijk. Zo’n 23-25 graden overdag en dat verschilt zo’n tien graden met Marrakesh. Vooral s’nachts is dat een stuk prettiger.

Het ontbijt is beneden in de patio waar ook een Duits stel met een baby zit. Ook de eigenaar van de Riad is er en biedt me een rondrit door Rabat aan… en misschien is dat een mooi alternatief voor een wandeling want mijn linkerknie begint weer eens moeilijk te doen. Maar ook daar hebben ze hier een prima oplossing voor…een massage met Arganolie.Dus laat ik mijn been insmeren en hoop ik dat ik straks weer wat gemakkelijker kan lopen en de trap op en af kan. Ik pak een rustdag omdat er ook nog wat gewerkt moet worden en beloof dat ik een beetje couscous mee eet tijdens de lunch…want het is vrijdag. En ik heb een wasmachine en droger zien staan dus misschien mag ik hier wel een wasje draaien.De rondrit stel ik graag uit tot morgen.

Na de lunch kak ik een beetje in en besluit een middagdutje te doen. Het was leuk om even bij te praten met de baas van de Riad en Zakia, de dame die me vanaf het begin af aan vriendelijk al haar hulp aanbiedt.
De Riad is al zo’n 350 jaar oud en van een ruïne omgetoverd tot wat het nu is. Niet zo mooi als de Riads in Marrakech maar hier komen dan ook beduidend minder toeristen…ik val vervolgens in een diepe slaap.

Als ik wakker wordt om 17.30 uur loop ik nog snel even de souks in om iets te eten te halen en vind bij de voordeur een allerliefst zwart katje… om op te vreten en mee te nemen. Maar deze verleiding moet ik wel doorstaan.Ik stop bij een Marokkaans restaurant in een zijstraatje en sluit de dag af met twee sinaasappel pannenkoekjes, hmmm lekker!En dan nog de Beste zangers en Jochem in de wolken terugkijken, ik heb de laptop tenslotte niet alleen mee om te werken….

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!