jewelsoffmorocco.reismee.nl

Salaam Marokko...Salaam Marrakech

Weer terug naar Marokko...weer terug naar Marrakech!
Want hoe je het ook wendt of keert "Whats in the heart stays in the heart, no matter what"
Bijna een jaar geleden vertrok ik uit Marrakech na weer een mooie reis maar ook met veel verdriet door de ontwikkelingen bij Driss.
De magie van Marokko leek even voorbij...maar niets bleek minder waar, want...
morgen vlieg ik vanaf Eindhoven weer naar Marrakech om te beginnen aan een heel nieuw avontuur als host/manager in de gezellige Riad Orange van Astrid & Mohammed. Ze zijn eigenaar van de Riad sinds 2018 en hebben ruim 12 jaar ervaring in de reiswereld als Marokko specialist.

Hun sfeervolle Riad ligt in het zuidelijk deel van de Medina(oude stad), naast het Bahia paleis.
Vlakbij de Mellah(Joodse wijk), Place de Ferblantiers en het El Badi-paleis...een voor mij heel bekende en geliefde plek en op 10 minuten lopen van het grote Jeema El Fna plein.
De meeste Riads waren vroeger Herenhuizen en zijn omgebouwd tot exclusieve gastenverblijven met een aantal unieke kamers.
Een klein stadspaleisje met de typische elementen uit de Marokkaanse architectuur en in dit geval met een "Nederlands (oranje) tintje.
Je vindt er mooie mozaïek-tegels, ook wel Zellige genoemd en badkamers in tadelakt, glanzend afgewerkte kalksteen uit de steengroeven bij Marrakech en houtwerk in de mintgroene kleur. Mijn meest favoriete plekjes zijn toch wel de patio en het dakterras van 100 vierkante meter. Hier kun je lekker met een wijntje in de jacuzzi relaxen.

De muren zijn van dikke leem waardoor de temperatuur binnen aangenaam blijft en er is airco voor verkoeling in de zomer en verwarming in de winter. Net als in de Romeinse architectuur heeft een riad traditioneel een patio met op elke hoek een boom, het liefst fruitbomen. Riad betekent namelijk ook binnentuin. Riad Orange dankt zijn naam aan de sinasappelbomen die er staan.
De patio is in de zomer open en wordt in oktober met een zeil afgedekt om de winteravonden te warmen met de warmte van overdag en is het hele jaar door ook een geliefd verblijf voor tsjilpende vogeltjes.

Kleinschalig, persoonlijk en full service...en vanaf morgen weer met een Nederlandse gastvrouw.
Want ik ga ik samen met de vier Marokkaanse medewerkers de max. 20 gasten over 7 kamers verwelkomen, wegwijs maken en natuurlijk voorzien van een heerlijk Marokkaans ontbijt, lunch en/of diner in dit sfeervolle boutique hotel in Marrakech.

En wil je verder op reis in Marokko...met een 4 x 4 terreinwagen of minibus, te voet, op de fiets of op de rug van een dromedaris.
We organiseren allerlei leuke dagtochten en (korte) rondreizen, feesten, bruiloften en partijen...voor ieder wat wils!

Ik kan niet wachten om te beginnen.... en heel stiekem ook om Driss weer te zien!

Reizen en beleven jullie weer mee?

Sonja

Leuk dat ik weer getuige mag zijn van jou nieuwe belevenis ? heel veel plezier ?

Ria en Willem

Wij hopen weer te kunnen genieten van je avontuurlijke verhalen....

Jannie

Ja als Marokko in je hart zit, moet er gewoon weer naartoe.
Je komt driss vast tegen en anders zorg je er wel voor.
Misschien zien we je in Marrakesh

Marjon

Je verhaal is aanstekelijk! Je heb er zin in. Mooie tijd toegewenst. We gaan je volgen.