jewelsoffmorocco.reismee.nl

Hier schijnt de zon...

Mijn treinreis van Heerenveen naar Eindhoven verloopt soepel. De onzekerheden rond de stakingen bij de NS lijken voorbij al is de hoeveelheid bagage best een zware lading bij het overstappen in Utrecht en de weg naar het hotel. Met de bus kan ik gelukkig bijna voor het hotel uitstappen ook al weet een aantal buschauffeurs niet waar het hotel aan de Piazza ligt. Tot mijn verbazing blijkt het de eerste stop na het station. Het mooie Art hotel ligt midden in het artistieke centrum van Eindhoven. Een groot deel van de unieke kamers en suites ligt in de monumentale Philips fabriek de Lichttoren, waar vroeger de eerste lampen werden gemaakt en getest. Een modern hotel met een industrieel karakter met mooie grote kamers met hoge plafonds ingericht met design en kunst. En je loopt zo het centrum in. Als ik me van mijn zware bagage heb ontdaan loop ik via de uitgestorven winkelstraat naar de gezellige Markt met restaurants en terrassen om nog een heerlijk varkenshaasje te eten….die zal ik de komende maanden niet terug vinden op de menukaart in Marokko.


Het regent licht als ik de volgende ochtend het mooie Intell Art hotel in Eindhoven verlaat.

Een prima en bijzondere plek om te slapen als je je reis relaxed wil beginnen.

De bushalte van lijn 401 naar het vliegveld ligt voor de deur voor dus dat lijkt appeltje eitje…totdat er een aantal overvolle bussen aan de halte voorbij rijdt zonder te stoppen. Tja, dan denk je dat er bijna en op tijd bent.

Dan maar een taxi bellen die ik samen met iemand uit uit Eindhoven deel die me vriendelijk helpt om mijn zware tas het laatste stuk naar het vliegveld te dragen. Het is druk maar uiteindelijk loopt alles daar toch gesmeerd.

Met een kleine vertraging vertrekt het volle vliegtuig richting Marrakech.


Naast me zitten een dame en een man die allebei hun roots in Marokko hebben liggen.

Hij komt uit het zuiden en gaat terug om zijn oorsprong in de Sahara te ontdekken met een 4 x 4 tour en is chef bij de politie in Nederland.

Zij komt oorspronkelijk uit Hoceima in het noorden en reist met haar twee tienerzoons naar Marrakech.

Twintig jaar getrouwd geweest met een Nederlander en woont nog steeds in Zandvoort.

We raken in een leuk gesprek over Marokko, discriminatie en hoe Najib Amali zijn huidige vrouw heeft ontmoet. Ze blijken vriendinnen van elkaar….

Met wat lichte turbulentie landen we 3,5 uur later op de luchthaven Marrakech Menara.


Eenmaal door de paspoortcontrole haal ik mijn ruimbagage op en ga op zoek naar de chauffeur die als het goed is op me staat te wachten bij de uitgang van het vliegveld. Na uitvoerig zoeken tussen alle ander chauffeurs met bordjes met namen geen succes en als ik ga informeren blijkt hij onverwacht al een paar andere gasten mee te hebben genomen, dus zal ik nog even geduld moeten hebben voordat hij weer terug komt en me naar de Riad brengt. Welcome in Marokko! Het land wat geen haast kent en misschien nog wel relaxter… hier schijnt de zon!


Reacties

Reacties

Renie

Zo al weer een spannend begin van de heenreis.
Wachten op het vervolg en de eerste kennismaking daar. Groetjes uit Joure

Sjoukje

Wat een mooie verhalen alweer. Leuk om je te volgen met al je belevenissen en ontmoetingen.
Veel plezier en succes!

Sophie

Ha Petra,een nieuw avontuur als host of hoe je het ook mag noemen.
Spannende tijd weer.
Ga je verhalen weer heerlijk volgen en met je mee genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!