jewelsoffmorocco.reismee.nl

Pour un flirt avec toi...

Een rustig opstart met een ontbijtje in Riad Moonlight en dan weer een wandeling van een half uur door de Souks en over het plein. Onderweg passeer ik de grote stukken vlees die uit de bestelauto’s komen en bij de slager worden afgeleverd. Hier en daar een toerist en alle stoepjes worden weer met veel water schoongeboend. De ezeltjes die met hun karretjes staan te wachten op een lading stenen/bouwmaterialen en de mensen die overal zitten te ontbijten/koffiedrinken op de lokale terrasje en de ohlala’s die me worden nageroepen. Want ja, er wordt hier op straat nog openlijk geflirt, iets wat je in Nederland nog maar zelden ziet en veelal als ongepast/ongewenst wordt gezien. Maar wat mij betreft is er niks mis met een openlijke doch subtiele flirt. Als je het ziet als een eerbetoon.


Als ik om 9.30 uur in de riad kom is het ontbijt nog in volle gang zijn er 4 kamers die wisselen van gasten, bereiden we ons voor op de komst van Astrid met haar kinderen: Charif en Hind, een lunch op het dakterras en het diner van vanavond voor weer 10 personen. Mohamed & Mo (de man van Astrid)doen de grote boodschappen met de auto en komen met vier grote tassen vol groente, fruit, vlees, brood, noten, olijven, vijgen, suiker en friet terug van de supermarkt. En ik maak later nog een lijstje om wat extra glazen in te kopen, want er sneuvelt kennelijk nog wel eens het een en ander. Maar rond een uur of vier hou ik het voor gezien en loop ik terug naar mijn logeeradres. Als ik de poort uitkom om richting het plein te lopen valt mijn oog op een aantrekkelijke jongeman die langs me loopt. Hij lijkt op Driss dus het verbaast me niks dat mijn aandacht naar hem wordt toegetrokken, echter is hij het niet en dat zou ook wel heel toevallig zijn in een grote stad als Marrakech alhoewel niet onmogelijk. Hij lijkt het te hebben opgemerkt en komt naast me lopen om te vragen waar ik vandaan kom in het Engels. Nederland zeg, ik…en hij begint ineens in het Nederlands tegen me praten. We raken aan de praat en hij vraagt of ik het leuk vind om een keer wat met hem te drinken.

Nou is dat een vraag die ik hier regelmatig krijg en die ik eigenlijk altijd afwimpel, maar ik heb al ja gezegd zonder er verder over na te denken. Hij werkt in Marrakech in een luxe riad bij mij in de buurt maar komt oorspronkelijk uit Essaouira, het mooie kustplaatsje aan de Atlantische Oceaan. Even later zitten we op het dakterras bij Argana aan de jus d’orange en een alcoholvrije mojito.
Hij zegt dat hij het wel wat spannend vind om wat met te gaan drinken en er als er politie komt,we zeggen dat we collega’s zijn, ok ? Ik zeg dat ik het probleem ken en dat het prima is. Het Nederlands heeft hij zichzelf aangeleerd middels gesprekken met klanten en daarnaast spreekt hij Engels, Frans, Marokkaans, Duits en Spaans. En hoe kan het ook anders hij is van Berberse afkomst. Maar dat had ik aan de mij zoo bekende zwarte krullen en gelaatstrekken allang gezien. We kunnen weer een keer afspreken zegt ie… en wisselen onze telefoonnummers uit... Ok, see you next time and nice to meet you Rachid!


Onderweg stop ik bij Le Jardin, één van mijn favoriete restaurants in de Medina Noord. Ik bestel een vegetarische cannelloni met een overheerlijke Fleur d’Orange Creme Brûlee toe.

Het is een groene oase in de binnentuin van dit sfeervolle restaurant en ook hier is er weer het een en ander veranderd. Als ik weer door naar de Riad loop zit er ineens een deuntje in mijn hoofd van Michel Delpech…Pour une flirt avec toi. Je ferais n'importe quoi. Pour un flirt avec toi. Je serais prêt à tout. Pour un simple rendez-vous. Pour un flirt avec toi.

Reacties

Reacties

Renie

Zo weer een mooi verhaal met een spannende ontmoeting, afwachten maar.

Sjoukje

Ohlala....je maakt het gelijk alweer spannend! Mooi verhalen Petra, ik zie het soms gewoon allemaal voor me.

Ria

Wat weer een prachtig verhaal en een leuke ontmoeting..... dan zijn de Franse liedjes wel heel toepasselijk....

Jannie.

Het zou nu toch leuk zijn als je zussen en schoonzussen in je Riad komen logeren....
Gewoon doen Ladies!!

Jannie

Dan kunnen nu de mannen eens naar het zwemparadijs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!