jewelsoffmorocco.reismee.nl

Cadeau, visite & voetbal

We zitten nog steeds volgeboekt al lijkt het allemaal wel wat rustiger te worden. Misschien komt het doordat we alleen logies en ontbijt hebben momenteel. Dat betekent dat de keuken na het ontbijt kan worden opgeruimd en als de kamers gedaan zijn en de vloeren weer gedweild dat we op tijd naar huis kunnenā€¦of gezellig naar het grote plein, falafel eten en shoppen.

Dus loop ik samen met Bouchra via een kleine omweg naar het plein. Een iets andere route dan gebruikelijk maar dan komen we wel langs de shop waar haar vriend Nasir werkt en die kan ze dan even zienā€¦.aha, daarom lopen we dus om, ik snap het.

We gaan eerst eten op onze vaste stek met een drankje erbij.

Zij een cola ik een sprite want volgens sportfanaat Nasir krijg je van cola een buikje maar daar trekt Bouchra zich niks van aanā€¦tenminste we ruilen straks wel even van flesjes als Nasir komt, lacht ze.

Na het eten gaan we shoppen want morgen is Tarik, de broer van Bouchra jarig en we moeten nog op zoek naar een cadeau, om te beginnen een taart. Dus stappen we een patisserie binnen waar we een hele mooie chocoladetaart met nootjes in de vitrine zien staan. Bij de balie kunnen we bestellen zodat hij morgen vers klaar wordt gezet. Tot mijn verbazing komt er een fles parfum uit de tas van Bouchra die ze bij de verkoopster op de balie achterlaat na eerst iets te hebben opgespoten. Als we de winkel uitlopen kijk ik haar verwonderd aan en zeg ik , taartā€¦parfumā€¦leg uit? Ze begint te lachen en vertelt dat de verkoopster bij het bestellen van de taart haar lekker vond ruiken dus dat ze haar parfum heeft laten zien en op de enthousiaste reactie van de verkoopster de fles aan haar cadeau heeft gegeven. Als ze vervolgens de taart aanwijst die ze wil bestellen zegt de verkoopster dat zij de taart cadeau krijgt ā€¦ cadeau lijkt een soort toverwoord hier, hhh.

En aangezien ze weer mijn eten wilde betalen realiseer ik me dat ik het anders moet aanpakken dus lopen we daarna naar de brandende lichtjes op het plein. Ik weet dat ze ze "magnifique" vind dus doe ik net of ik er eentje wil kopen en vraag haar welke het mooist is. Als de keus is gevallen en ik hem betaal stop ik het tasje met het lichtje in haar tas en zegā€¦cadeau pour toi! Ze neemt het met enige tegenzin aan maar bedankt me vervolgens een aantal keren hartlijk met een kus. En dan gaan we op zoek naar parfum voor haar broer, nog een kado.

Inmiddels is er een vriendin aangesloten dus lopen we met zijn vieren naar de drogisterij of iets wat daar op lijkt.

Kopen een lekker mannengeur in een mooie fles en mascara voor ons zelf en dan terug naar het plein om harira (Marokkaanse tomatensoep) te eten. Bij een van de vele eettentjes schuiven we aan bij een lange tafel waar de ene kom na de ander kom soep wordt geserveerd, het lijkt niet aan te slepenā€¦.Als we daarna over het plein lopen komen we langs een act met een danseres dus ik ben wel benieuwd als zij straks gaat dansen dus blijf even wachten tot ze gaat beginnen. Maar ik wordt al snel aan mijn arm meegetrokken met de mededeling dat het een man is die als danseres is verkleed, nou daar was ik zo ingetrapt!


De volgende dag krijg ik een appje van Jannie & Jelle ā€¦ ze komen naar Marrakech met de camper en leuk om iets af te spreken dus.

We treffen elkaar bij Cafe France op het plein en gaan dan eerst naar de riad voor een korte rondleiding en een kopje thee op het dakterras.

Daarna ga ik met Jannie nog gezellig shoppen en de soeks in voor een kleedje en een theepot en strijken we nog even neer op het terras van Cafe des Epices op het pleintje vlakbij mijn huis.


En dan moet ik snel weer terug naar de riad want ik heb om 16.30 uur met Rachid afgesproken om voetbal te gaan kijken in Gueliz in de tapasbar waar hij heeft gewerkt. Nederland-Senegal en we hebben beide een andere favoriet, o jee!

Met bier en een paar tapas hapjes zitten we de wedstrijd daar uit en willen daarna nog wat boodschappen doenā€¦ nu we toch in de buurt zijn.

Maar we maken onderweg nog even een sanitaire stop bij La Table Espagnolā€¦en nemen daar nog een drankje, nog een drankje en nog een drankje.

Het wordt er steeds gezelliger als de tent volloopt en er een bandje begint te spelen.

Intussen speelt Wales tegen de VS op de grote tv schermen en beklinken we de winst van het Nederlands elftal met een Pina Colada cocktail, tja en dan komen de diepgaande gesprekken, haha en al is er niet echt een dansvloerā€¦ok even danā€¦.niemand die daar raar van opkijkt, toch?.

Een beetje aangeschoten op zoek naar een taxi waar we de taxichauffeur op de hoogte stellen van de gespeelde wedstrijd.

De chauffeur heeft het over Van Basten en Gullitā€¦.golden oldies net als hijzelf zo te zien, hhh. Hij zet ons af bij het plein en dan moeten we nog door de soeks naar huis. Rachid loopt me een beetje te stangen onderweg. Ik heb hem het verhaal vertelt van de man uit Essaouira die me zomaar op straat aansprak en vroeg of ik sex met hem wilde hebben. Hij vindt dat ik veel te aardig ben naar de ā€˜openā€ mensen op straat dus gaan we onderweg oefenen, hij als man die me aanspreekt en zegt dat ie uit Essaouira komt, heel openminded is en sex met me wil en dan moet ik reageren met een ferme ā€˜what do you want from meā€ wat dan moet afschrikkenā€¦ nou kom maar op!

Een paar voorbijgangers kijken ons wat vervreemd aan maar zien de lol er wel van in, lijkt het.

Gelukkig maar dat er geen politie in de buurt wasā€¦al heb ik in geen tijden zoveel plezier gehadā€¦ik ben ook blij dat we weer veilig thuis zijn.

Dus plaag ik nog even met de de 2-0 voor Nederland en ja het was geen goed voetbalā€¦ we gaan zien wat Marokko woensdag doet.


Reacties

Reacties

Jannie

Ja, twas erg gezellig en wat leuk dat je zoveel plezier met Rachid hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!