jewelsoffmorocco.reismee.nl

Time to Momo & Time out

En dan na ruim 6 weken “hard” werken is het dan zover, drie hele dagen vrij.

Al zijn de plannen enigszins verstoord door ziekte op het werk bij El Fenn en heeft Rachid helaas geen vrij de komende dagen.

Ik weet wel raad met de komende dagen want mijn to do lijstje is nog lang niet leeg.

Om te beginnen met lekker uitslapen en thuis wat klusjes te doen. Donderdag gezellig een vriendin uit Duitsland op visite dus een mooie gelegenheid om met haar de stad verder te verkennen. Ook zij is altijd in voor leuke nieuwe adresjes.

We ontmoeten elkaar bij Cafe France op het plein en kiezen voor de lunch voor L’Mida. Het is één van de adressen op de wandelroute Medina Noord uit de reisgids Time to Momo. Astrid is de auteur van deze leuke toeristische stadsgids van Marrakech dus aan mij nu om alle leuke tips te testen natuurlijk. L’Mida zit vlakbij het pleintje waar ik woon en het verbaast me dan ook dat ik het nooit eerder heb ontdekt. Maar dat is Marrakech, je ontdekt elke keer weer nieuwe leuke plekken!

L’Mida betekent tafel in het Marokkaans- Arabisch en het heeft een Marokkaanse fusion stijl met een Zuid-Amerikaans en Afrikaanse touch en een gezonde seizoenskeuken, sfeervolle muziek en heerlijke groene kussens om in weg te zakken. En op het hoogste dakterras van de buurt heb je een schitterend uitzicht.

Ik heb er gisteren al even een kijkje genomen samen met het naastliggende Shtatto met ook een heerlijk dakterras.

Het is even trappen klimmen maar ook hier heb je een prachtig uitzicht over de medina.

Bij Shtatto kom je onderweg naar boven een aantal leuke design winkeltjes tegen zoals die van Amine Bendriouich (Couture & Bulshitt) en heeft het pand een bijzonder verhaal n.a.v. een brand waarbij één van de bijzondere ontwerpen die voor het raam stond op wonderbaarlijke wijze voor het vuur gespaard is gebleven. Deze pronkt dan ook nog steeds bij de ingang van het winkeltje op de tweede verdieping.


Maar voor de lunch kiezen we vandaag toch voor de gezellige vide van L’Mida en kletsen we gezellig bij, na elkaar voor het laatst in 2019 in Marrakech te hebben gezien. Na de lunch gaan we richting El Fenn, voor mij ook een nog niet uitgeprobeerd plekje met een vermelding in de reisgids en natuurlijk ook om Gaby even kennis te laten maken met Rachid. De winkel is dicht en ze zijn druk aan het inventariseren maar we kunnen wel gezellig een wijntje drinken op het mooie grote dakterras.

Onze volgende stop wordt La Pergola, voor mij bekend terrein maar Gaby lijkt het maar wat leuk omdat ze het nog niet kent…dus gaan we daar ons tweede drankje halen en intussen voetbal kijken. Marokko speelt dus dat willen we niet missen en de stemming zit er wel flink in als ze de tweede ronde halen. Ze wil niet te laat terug naar haar Riad omdat ze niet graag alleen in het donker door de Soeks heen loopt. Dus loop ik even met haar mee naar het plein. We passeren Rachid bij de trap dus kan ze nog net even afscheid nemen…wat een sympathieke jongeman zegt ze….maar ja dat wist ik natuurlijk al, hhh! Even later ben ik weer terug, nat van de regen want de paraplu ligt nog thuis, heel handig. Door de regen lokt het niet echt om op stap te gaan in Gueliz dus lekker op tijd naar bed na een paar drankjes om te toasten op de overwinning.


En wat een luxe om nog een keertje lekker uit te slapen met een uitgebreid ontbijt op bed want we zijn allebei onverwachts toch vrij. Maar dan is er weer werk aan de winkel. Ik mis Astrid en de kinderen net voordat ze naar Nederland vliegen voor Sinterklaas maar gelukkig kunnen we via de App weer de nodige dingen bespreken. De uitdaging ligt momenteel bij het linnengoed, er komt veel kapot terug van de wasserette dus er zullen nieuwe handdoeken bijbesteld moeten worden willen we de wissels allemaal nog tijdig kunnen doen.

En dat kost tijd want die moeten eerst nog geborduurd worden met het logo van de riad.

En de kleermaker komt eerdaags ook langs om gordijnen op te meten voor op de eerste verdieping…dat wordt vast heel chic met een warme uitstraling.

Aangezien het ook hier een stuk kouder wordt gaan de lakens van de bedden en de dekbedden erop dus vindt er een kleine reorganisatie plaats in de linnenkamer. De kamers zijn toch nog steeds veel bezet ondanks het seizoen. Het lijkt niet echt veel stiller te worden en de komende week begint de vakantie in Marokko al.

Ik kan tot 18 december nog in mijn huis blijven zitten en dan zal ik voor de laatste weken weer op zoek moeten naar een ander plekje…dus waar ik de kerst ga vieren is nog de vraag maar de kerstboom komt in ieder geval in de riad te staan en volgende week nog weer een heerlijke time out…in Taghazout, inshallah!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!