jewelsoffmorocco.reismee.nl

De lente komt…

Voor ik het weet gaat alweer de laatste week in.Verlaat ik het huis van de advocaat omdat het appartement niet langer beschikbaar is maar is er gelukkig een alternatief in een heel ander deel van Marrakech.
Abwab Gueliz wat klinkt alsof het in de wijk Gueliz ligt maar toch een flink stuk uit het centrum blijkt te liggen en eigenlijk alleen met een taxi of eigen auto te bereiken is.
Het viel niet mee om het appartementen complex te vinden omdat er meerdere gebouwen met dezelfde naam zijn met allemaal verschillende blocknummers.
Maar met een meewerkende taxichauffeur en een opwaardering van mijn telefoon- en internettegoed lukt het na enig rondrijden, bellen en zoeken het appartement toch te vinden.En daarna nog op zoek naar de schoonmaakster met de sleutels.

Omdat het ver uit het centrum ligt mis ik de fiets en de busverbinding hier wel ondanks het relaxte park met sport-en spelvoorzieningen, koffierestaurants en winkeltjes voor de deur.

Voor ik weer terug naar Nederland vlieg ga ik nog een keer bij de riad langs om te kijken hoe de situatie er daar voor staat na het instorten van de voorgevel.

Ik tref daar Mohammed die net weer terug is van zijn familie in de Dadesvallei i.vm. het overlijden van zijn grootvader dus fijn om ook hem even te zien, daar hij de vorige keer ziek op bed lag.De twee voorste kamers zijn nu helemaal weg en ze zijn net begonnen met het optrekken van een nieuwe voorgevel.
Voordeel is nu de kamers helemaal opnieuw moeten worden gemaakt er een iets praktischere indeling kan worden bedacht die ook de oorspronkelijke kantoor/slaap/bagage/wasruimte gaat ontzien en dat is geen overbodige luxe.
Ik ben wel benieuwd wanneer alles weer klaar is en er weer gasten kunnen verblijven.

Ik spreek daarna met Rachid in Gueliz af voor kip/patat & bier in een lokaal eetcafé waar alleen mannen zitten, zo te zien.Ik wordt dan ook wat vreemd aangekeken door de ober.Eigenlijk moeten de vrouwen buiten zitten zegt Rachid, hhh!
Maar daar trekken we ons dit keer niets van aan en ik geef de ober een “big smile” als we de kip, met iets te veel vlieguren volgens mij, hebben opgepeuzeld.
Ik haal daarna nog een fles wijn bij de Carrefour om thuis op te kunnen drinken zonder de ogen van de mannen in het restaurant.

Ook maak ik nog een afspraak met Mirjam want ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe het appartement na een flinke opknapbeurt en een nieuwe badkamer eruit ziet, ook al heb ik er dit keer geen gebruik van kunnen maken.Dus pak ik een taxi naar de filmacademie en zit ik even later gezellig aan de thee met koekjes samen met haar dochter en twee vriendinnen uit Nederland.
Ze is er nu zelf even voor een week.

Tja, en dan moet er nog één keer worden verhuisd, want ook het appartement in Abwab Guilez is niet langer beschikbaar en dus weer met de taxi op zoek naar het volgende adres. Dit keer nog verder uit de stad in Targa, een welgestelde en nieuwe wijk aan de westkant van Marrakech. Het appartement is prachtig maar de wijk bestaat alleen maar uit grote villa’s, internationale scholen, klinieken, residenties en appartementencomplexen en is nog lang niet af zo te zien.
Bijzondere sfeer en leuk voor een nachtje om ook dit deel van Marrakech een keer te zien maar ook hier heb je eigenlijk wel een auto nodig.

Gelukkig is de lente hier nu echt begonnen, alles komt weer volop in bloei. De betonnen muren worden gelukkig her en der opgefleurd door prachtige bougainvilles in diverse kleuren en de palmbomen geven het nodige groen.

Het is deze keer een hele rondreis door Marrakech geworden met vijf keer verhuizen maar de volgende keer hoop ik me toch echt wat meer te kunnen gaan settelen ergens op een vastere plek, inshallah!
Nu eerst op naar het voorjaar in Nederland…

En dan op de laatste avond komt ze binnen, hoogzwanger en hongerig.We kijken elkaar aan en ik denk o jee, niet weer hè!
Ik kan haar nu niet opvangen zoals eerder het geval was in de medina met de moeder van “bad boy”. Na wat kip van onze broodjes te hebben opgegeten nestelt zezich gemoedelijk op een stoel en dat kan maar één ding betekenen volgens mij, ze voelt zich thuis…net als ik hier!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!