jewelsoffmorocco.reismee.nl

On the road again

Zondag 10 november kwam ik na een lange maar mooie reis aan in Marrakech.
Weer samen met Rachid aan het begin van een heerlijke tijd met mooi weer, relaxte dagen, weerzien met dierbaren, lekker eten(koken is nooit een straf voor mij), schoon(heids) behandeling in de hamam en allerlei nieuwe en leuke ontdekkingen in de stad.Moroccan therapy…zou je het wel kunnen noemen… een weldadige periode met van alles wat je goed doet voelen en gelukkig maakt.

Maar aan alles komt een eind, hoe mooi, fijn en eindeloos de dingen ook zouden mogen duren.Het is tijd om de spullen in te pakken en weer richting het noorden te rijden want ik heb nog een lange terugreis naar Nederland voor de boeg.

De bestelde Marokkaanse poefen zijn klaar en de benodigde zaken & souvenirs zijn gekocht.Nu de kunst om alles weer in de auto te krijgen…

Ik heb even getwijfeld over de route voor de terugweg.Inmiddels is het zomerweer hier vertrokken en richting het noorden zal het nog koeler worden en ligt er zelfs mogelijk sneeuw op bepaalde plaatsen. Het Hoge Atlasgebergte sla ik daarom over en rij via de N8 (nationale route) door de Midden-Atlas via Beni Mellal (Tadla- Azillal regio), Azrou en Ifrane richtingFez met een overnachting in M’Rirt.

Rachid zou eigenlijk het traject tot aan Fez met me meerijden maar is door de omslag van het weer grieperig dus ga ik toch maar alleen op pad en nemen we (hoe vervelend ook) weer afscheid van elkaar in Marrakech.
Hij is niet de enige want ook Bouchra is ziek dus is ze niet in de riad als ik daar afscheid kom nemen.

Mijn bezoekje aan Ouazarzate en Astrid haar nieuwe onderkomen komt er helaas ook niet van dit keer maar ik ga haar wel weer vertegenwoordigen in de Dades tent op de vakantiebeurs in Utrecht, zoals het nu lijkt.
Ook mij teatime met Driss schiet er dit keer bij in…dus genoeg redenen om gauw weer terug te komen.

Het is zo dubbel elke keer, aan de ene kant weer zin om naar Nederland te gaan met de gezellige kersttijd voor de boeg en een dochter die bijna op het punt van bevallen staat…maar ook helemaal geen zin om de fijne tijd en vooral Rachid weer achter me laten.

Vanaf Fez ga ik even kijken of ik daarna door naar Nador rijdt om vanaf daar een langere weg langs de Mediterraanse kust naar Tanger te volgen met halverwege nog een stop voor de nacht.
Zo kan ik ook nog het grootste gedeelte van de Middellandse Zee kust zien.
Ik wil in ieder geval het Rifgebergte zoveel mogelijk omzeilen en het hangt vnl. van het weer en de voortgang van de reis af of ik de kustroute ga volgen of toch rechtstreeks van Fez naar Tanger rijdt.

Ik verwacht dat de douanecontrole in Tanger dit keer veel meer tijd in beslag gaat nemen dus wordt het misschien ook nog een nachtje Tanger alvorens weer de boot op te kunnen naar Tarifa of een nachtje Tarifa alvorens het stuk door Spanje en Frankrijk te doorkruisen.
Dit keer langs de zuidoostkust van Spanje naar Barcelona/Girona en dan verder naar het Noorden.

Jullie kunnen de reis weer volgen via Polarsteps….

Because,I am back on the road again….

Reacties

Reacties

Peter

A, oui, partir c'est ...
Goede reis verder en tot ziens in Woudsend.
We hebben alle lichtjes al vast voor je aangedaan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!