jewelsoffmorocco.reismee.nl

Hé, hé eindelijk weer…

Hè, hè eindelijk weer terug in Marrakech…maar niet heel lang want de thermometer geeft hier de laatste dagen ver boven de 30 graden aan. Ook al waait er een verfrissend windje vandaag en valt de temperatuur momenteel best mee, het kwik stijgt in de loop van de week weer naar hoge temperaturen.

Daarom besloten om de reis voort te zetten richting de Atlantische Kust naar het slaperige surfplaatsje Tamraght iets ten noorden van Agadir en net onder Taghazout.

Rachid heeft zijn biezen al gepakt en is voor het Offerfeest aankomende vrijdag alvast op bezoek bij zijn familie in Inezgane (net onder Agadir).
Ook hij houdt Marrakech zoals velen in de maanden juni, juli & augustus voor gezien. Dan is het zoveel beter om de verkoeling van water & wind op te zoeken.

Voor mij nu eerst een nachtje aan de noordkant van de medina in een Marokkaans appartement. Het was even zoeken in de kleine straatjes en het wordt er niet gemakkelijker op als het in een oude garage blijkt te zitten.

Maar gelukkig schiet de jeugd me te hulp en wordt ik keurig naar mijn adres gebracht. Als dank sta ik mijn bus met Pringles af om daarna met mijn tassen op de immense bank neer te ploffen omringd door allemaal (ge)Zellige tegeltjes aan de wand.

De douane op het vliegveld ging als een speer dit keer. Daarna snel een simkaart aangeschaft en een taxirit geboekt naar hartje centrum. Morgen verder met de bus naar Agadir, nog zo’n 3,5 uur reizen voor weer een hele nieuwe ontdekkingstocht…

Met een uitvalsbasis dichtbij het strand en daar worden we allebei hééél blij van!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!