jewelsoffmorocco.reismee.nl

Casablanca by night...

Dat de grootste stad van Marokko ook de stad is (naast Marrakesh) waar je het beste uitgaansleven van Marokko vind is op zich geen verrassing. Onze docente Myriam weet ons daar alles van te vertellen en nodigt ons (Timon, Nasna en mij) van harte uit om een avondje te komen stappen in haar “homecity”.

Dus staat er voor vanavond een afspraak gepland in (volgens Miryam) een van de meest fantatische restaurants en loungeplekken aan de Corniche in Casablanca “ Le Cabestan” ( de kaapstander, cq. windas: een verticale lier die gebruikt wordt om meertrossen omhoog te halen)
The place to be!

Nasna moet helaas afzeggen dus stap ik samen met Timon(in onze meest gepaste outfit) op de trein en staan we ruim een uur later op het station van Casa Port. We pakken een taxi naar de Corniche...en ook de taxichauffeur verzekert ons van een bijzondere avond op een prachtige plek.
We kijken elkaar vol verwachting aan en lopen via bananenplanten en palmbomen naar de entree.

Bonsoir....en of we gereserveerd hebben..hmmm nee dus maar we hopen dat Myriam dat misschien heeft gedaan want het restaurant blijkt volgeboekt. Helaas geen reservering te vinden dus vagen we of we gewoon wat kunnen drinken in de bar en dat is geen probleem.

Binnen hopen we Myriam aan te treffen maar als we zij neergestreken op nog een van de weinige niet gereserveerde tafels in de bar krijg ik een berichtje dat ze helaas is verhinderd i.v.m. een familiediner.
Timon (duidelijk van de Duitse grundlichkeit) steekt zijn verbazing niet onder stoelen of banken.
Maar we kijken elkaar aan en zeggen allebei....that’s Morocco!
Als we de kaart krijgen zijn we blij dat we alleen een drankje zijn komen drinken want de prijzen zijn behoorlijk pittig... fles wijn voor € 600...woww!
Bestellen vervolgens het goedkoopste biertje en wijntje ( samen € 15) van de kaart en besluiten gewoon maar even te genieten van de avond en het spectaculaire uitzicht over de oceaan.

En we hebben nog een opdracht te volbrengen want we moeten de toilet zien volgens Myriam.
Dus zoeken we na een uurtje de toilet op in de bar maar vinden daar weinig spectaculairs.
Ik haal Timon over om op zoek te gaan naar nog andere toiletten want dit kan het toch niet zijn... en gelukkig in een smalle gang met zo’n twaalf deuren worden we door een dame een prive-toilet binnengelaten (dames en heren apart natuurlijk) Er staan in Marokko volgens mij namelijk niet alleen dames bij de toiletten om geld te innen of de hygiene te bewaken maar ook om gezellige ontmoetingen onmogelijk te maken...ha ha ...that’s Morocco too!
Maar het blijkt de moeite waard want zowel het toilet maar vooral het uitzicht is spectaculair, over de oceaan en de verlichtte kustlijn van Casablanca...c’est magnifique!

Later op de avond zal de DJ de tent overnemen maar zover kunnen wij het niet laten komen want we moeten weer op tijd met de trein terug...volgende keer maar een nachtje blijven slapen dus!