jewelsoffmorocco.reismee.nl

Chefchaouen…ook mooi in het groen!

Ondanks dat ik gisteravond vroeg in mij bed lag…word ik vanochtend wakker om 10.45 uur, ik schrik ervan als ik op mijn telefoon kijk. Snel douchen dus en op zoek naar een ontbijtje. Het zonnetje is al lekker warm dus wordt het een ontbijt op het terras aan het gezellige plein vlak om de hoek. Een ontbijtje met verse geitenkaas want dat is een typisch en heerlijk product uit Chefchaouen.

Ik zal straks eerst op zoek moeten naar een paar stevige wandelgympen want op slippers of hakken de bergen in is niet zo’n goed plan.
Dus struin ik na het ontbijt de souk door en vind uiteindelijk voor 120 Dirham (€ 11) een paar “all stars” blauw nog wel!

Gauw schoenen wisselen en dan op naar het pad wat me door de bergen naar de moskee brengt die daar eenzaam op een heuvel boven alles uit steekt. Een dik half uur klimmen maar dan krijg je wel een prachtig uitzicht over de stad en de omliggende heuvels.
Gezellig tussen de geiten en het groen wat een welkome afwisseling is na al het blauw van de afgelopen uren. De omgeving is prachtig en ook het weer maakt alles tot een prachtig plaatje.

Als ik meer tijd zou hebben zou ik zeker nog verder de omgeving willen verkennen en me misschien wel eens wagen aan een avontuurlijk trektocht….maar dan wel in de zomer en met echte stevige wandelschoenen.

Op de terugweg kom ik langs de plek waar het water uit de bergen de stad binnenstroomt. De traditionele wasplek voor de vrouwen en een lange beek/waterval waar vandaan het schone en koude water zijn weg vind via allerlei slangen de stad in. Gezellige plek met allerlei terrasje eromheen dus een leuke gelegenheid voor even een pauze.

Daarna ga ik richting de Kasbah, het is een robuust bouwwerk met de charme van een ridderlijke burcht ooit gebouwd door 2 sultans die het voor verdedigingsdoeleinden hebben neergezet. Het is te bezichtigen voor 10 Dirham (nog geen € 1) en heeft een mooie tuin met een Andalusische uitstraling. Boven op de toren heb je een mooi uitzicht en zie je de zon achter de bergen ondergaan. Onderin de kerker waar aan de muur de kettingen van de gevangenen duidelijk laten zien dat je hier liever niet terecht wilde komen.

De zon is inmiddels vertrokken achter de bergen en dan wordt het snel fris dus zoek ik gauw een warme maaltijd op om deze mooie dag mee af te sluiten…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!