jewelsoffmorocco.reismee.nl

Maison de la Photographie

Als je van oude fotografie houdt, moet je zeker een bezoek brengen aan Maison de la Photohgraphie luidt het advies in de nieuwe “Time to Momo Marrakech” gids.
En dat doe ik....dus ga ik vandaag op zoek naar dit museum wat gevestigd zit in een oude “ Fondouk” ofwel “Caravanserai’.
Net als een Riad (traditioneel Marokkaans huis) gebouwd in het vierkant rond een binnenplaats maar voormalig gebruikt als opslag voor goederen, onderdak voor lastdieren en huisvesting van kooplieden en reizigers.
Op zich al een bijzondere plaats voor het exposeren van foto’s en door de gordijnen die de verschillende ruimtes verbergen een spannend geheel.

Het betreft een private collectie van foto’s die de vooral de diversiteit van Marokko laat zien vanaf 1870 tot 1950.
De tijdelijke expositie “ het Marokko van de fotografen” is te zien vanaf januari tot november 2018.
Een historisch fotoarchief net achter het Marrakesh museum in het hartje van de Medina.
Ze zijn alle dagen open van 9.30 tot 19.00 uur en vanaf het leuke dakterras heb je ook nog eens een mooi overzicht over de Medina en kun je genieten van een kopje thee.
Voor fotoliefhebbers een echte aanrader dus.....en er zijn regelmatig andere thema tentoonstellingen.
Voor 40 Dirham heerlijk even rondkijken in een rustgevende omgeving.
Je moet wel even zoeken in de straatjes van de Medina voor je er bent...maar langzamerhand gaat dat steeds beter, zelfs met mijn richtingsgevoel, hhh!